Voor wie het ontgaan is, onze superzakkenvuller en dus per definitie sociaal democraat, Ad Melkert ,is nog steeds boos. De klap die de ons helaas ontvallen Pim Fortuyn hem uitdeelde tijdens een gesprek een 8 jaar geleden, doet kennelijk nog zo’n pijn, dat Adje nu nog even liet weten, dat door dat bewuste gesprek de PvdA tot een soort karikatuur geworden was.
Nu begrijpen wij het niet, want de PvdA is natuurlijk een karikatuur van zich zelf geworden. Interne twisten, grabbel- en graaipartijen, de greep naar de macht enz. hebben de PvdA, zoals overigens ook andere linkse partijen in de omliggende landen laten terechtkomen in een kiezersgunst die onder het minpunt ligt. Kennelijk worden de kiezers wakker en beginnen zich te realiseren, dat de “leuke dingen voor de mensen” die onze linkse broeders ons steeds beloven, slechts slechte sigaren uit een eigen doos zijn.
Enfin, bekijkt u en bovenal geniet nog eens van het gesprek tussen rode Adje die inmiddeks bij de VN ook weinig goeds meer doen kan en Pim Fortuyn :
http://www.youtube.com/watch?v=Xh_8jgYkbWM
en laten wij hopen dat er volgend jaar betere tijden komen met misschien de eerste wankele pogingen om te komen tot een republiek en een meer standvastige regering met de PVV.




wim Schreef:
zeg schrijver, Pim is al in 2002 afgeschoten. En volgens jou is Melkert boos door iets wat Pim in 2006 heeft gezegd?\
Geen nieuws?
Geplaatst op januari 25th, 2010 at 11:06
Everdine Schreef:
‘en laten wij hopen dat er volgend jaar betere tijden komen met misschien de eerste wankele pogingen om te komen tot een republiek en een meer standvastige regering met de PVV’. Amen en laten wij dat hopen en als het kan voor stemmen.
Geplaatst op januari 25th, 2010 at 18:30
SL Schreef:
Ja leuk een regering met de Partij Voor de Vrijheid; o ja; correctie alleen de vrijheid die zij willen want in alle vrijheid een godsdienst kiezen, ben ik overigens sowieso niet voor, zoals bijv. de islam daar zijn ze dan weer op tegen.
De PVV is een belangenvereniging voor Israel.
Geplaatst op januari 25th, 2010 at 21:38
ceck Schreef:
Nou SL, andere Godsdiensten over een kam scheren met de islam gaat me ff te ver. Ik heb nl geen enkele last van andere dan de islam religie, die lieten me met rust en waren niet agressief. Tot aan de sprinkhanen plaag die mijn vlm land even kwamen leegroven en afgrazen met hun achterlijke cultuur en geloof en ook nog eens het straatbeeld verziekte.
Ben het in een opzicht met je eens; geloven doe je achter je voordeur, dus of het een of het ander m.n. niks meer in het publiek verschijnen in vol ornaat wat ze geloven of anders de uitgang wijzen naar hun eigen land.
We hebben ze immers niet geroepen en ik vooral niet na tig jaren midden oosten !
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 10:50
ger Schreef:
zeg SL, je moet toch eens luisteren wat de PVV en dan vooral bij monde van Wilders verkondigd.
Hij en zijn partij staan voor vrijheid van godsdient maar wel in de prive sfeer. En niet zoals de moslim bezig is hun geloof in hun dominantie aan de wereld op te dringen.
Dat zal ook nooit gebeuren uiteindelijk zullen wij het zat zijn en schoppen hen eruit. En dat is jammer voor de goedwillende moslims, maar dan hadden ze maar eerder hun eigen troep af moeten remmen.
En PVV belangenvereniging voor Israel? Nou ja in zoverre heb je daar gelijk in dat Israel gesteund wordt en dat hebben zij ook hard nodig.
En laten we wel wezen Israel niet steunen is Israel de zee in laten drijven, en elk weldenkend mens zou dat niet moeten willen of zijn de joden soms het leven niet waard.
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 11:56
ger Schreef:
hallo moderater waarom is mijn reactie op SL verwijderd
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 13:42
ger Schreef:
Sorry vergist niet verder gekeken dan de neus dom dom dom
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 13:44
ger Schreef:
1.Wat de PVV en dan vooral bij monde van Wilders verkondigd.
Is het volgende, hij en zijn partij staan voor vrijheid van godsdient maar wel in de prive sfeer. En niet zoals de moslim bezig is hun geloof in hun dominantie aan de wereld op te dringen.
Dat zal ook nooit gebeuren uiteindelijk zullen wij het zat zijn en schoppen hen eruit. En dat is jammer voor de goedwillende moslims, maar dan hadden ze maar eerder hun medegelovigen af moeten remmen.
En PVV belangenvereniging voor Israel? Nou ja in zoverre heb je daar gelijk in dat Israel gesteund wordt en dat hebben zij ook hard nodig.
Want laten we wel wezen, Israel niet steunen is Israel de zee in laten drijven, en elk weldenkend mens zou dat niet moeten willen of zijn de Israëliërs soms het leven niet waard.
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 16:21
Koning Schreef:
Sorry, ik kan er niet zo van genieten.Het is schrijnend die
moord op Fortuyn kan ik niet vergeten en zo’n filmpje haalt
alles weer naar boven.Dan daarbij ik ben ervan overtuigd
dat het een moord op bestelling is.Een waardevolle man,zo
erudiet, kom er maar eens om.Ik genoot altijd van z’n stukken in de Elsevier.Wat hebben we nu, het is allemaal
middelmaat.Op wie moet je in vredesnaam nog stemmen.
Och ja, Wilders, wat kan hij doen.Het linkse gebroed zit in
alle geledingen van de samenleving.Het is een duizendkoppig
monster. Alleen een revolutie kan verandering brengen, langs
“democratische”weg zie ik het niet gebeuren.
Geplaatst op januari 26th, 2010 at 20:40
SL Schreef:
@ger
Zowel het christendom als de islam zijn mono-theistische religies en daardoor behoorlijk agressief. Kruistochten in het verleden en de recentelijke rellen in Nigeria zijn hier voorbeelden van. in die zin zijn ze te vergelijken. Doel van het christendom is eveneens werelddominantie; kijk maar naar de katholieke kerk als voorbeeld. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als de SGP hier aan de macht komt ?
Als ik het goed begrijp vind de PVV geloven een privezaak. Waarom hoor ik WIlders dan nooit over het CDA/SGP en CU als die het weer eens over hun god hebben ?
Helaas is het idd zo dat de goedwillende groepen onder de rotte appels lijden. Nog steeds is het zo dat iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden is. Het is tijd om het kaf van het koren te scheiden. Dit geldt wat mij betreft op heel veel vlakken.
Israel steunt Wilders; google maar eens even en dat is wat anders dan dat je Israel steunt. Op zich is het verstandig om Israel te steunen maar niet blind. De staat Israel lapt al vele decennia lang diverse VN-resoluties aan haar laars. Daar hoor ik ook niemand over. Je kunt best kritisch zijn over iets wat je in principe steunt.
Geplaatst op januari 27th, 2010 at 19:20
ceck Schreef:
Met excuses voor de taalfouten, had geen tijd om het nog een keer na te lezen !
Geplaatst op januari 28th, 2010 at 09:39
ger Schreef:
@SL
Ik ben met een aantal standpunten van je eens, wat betreft de dominantie van de klieke kerk ook, alleen die club(s) hebben we in iedergeval behoorlijk in de hand en daar hebben we hard voor moeten vechten.
De kruistochten dat ligt naar mijn mening toch iets anders maar dat is nu verleden tijd.
Behalve dan dat er een kruistocht (jihad ) gaande is tegen onze westerse maatschappij,ons “schamende?” voor de kruistochten van toen, doen wij daar niets of heel weinig tegen.
Niet alleen steunt Israel Wilders, ook andere landen doen dat, behalve nederland.
Dat je kritisch moet blijven over bepaalde dingen ben ik het helemaal mee eens.
Het debat over Israel en de arabische landen is een moeilijke, op gegeven moment moet je partij kiezen en dat heb ik gedaan. Tot nog toe heb ik geen afschuw gevoeld over de daden die Israel heeft gepleegd als antwoord op zijn belagers.
Wat betreft Wilders en de PVV zij hebben een belangrijk speerpunt en dat is de veiligheid van de burger in nederland en daarom hebben zij mijn sympathie en zijn zij de laatste hoop voor nederland.
Nederland is geen democratie met een scheiding tussen staat en kerk dat is natuurlijk een lachtertje.
Wij zijn in feite helemaal geen democratie, wat kiezen we, nou niet veel, we kiezen niet eens ons staatshoofd die bij de gratie gods haar tengels overal insteekt. Die na de verkiezingen een formateur aanwijst welke zal formateren ten behoeve van haar eigen straatje.
Geplaatst op januari 28th, 2010 at 13:23
ger Schreef:
@sl.geplaatst op januari 27th, 2010 om 19:20
Ik ben met een aantal standpunten van je eens, wat betreft de dominantie van de klieke kerk ook, alleen die club(s) hebben we in iedergeval behoorlijk in de hand en daar hebben we hard voor moeten vechten.
De kruistochten dat ligt naar mijn mening toch iets anders maar dat is nu verleden tijd.
Behalve dan dat er een kruistocht (jihad ) gaande is tegen onze westerse maatschappij,ons “schamende?” voor de kruistochten van toen, doen wij daar niets of heel weinig tegen.
Niet alleen steunt Israel Wilders, ook andere landen doen dat, behalve nederland.
Dat je kritisch moet blijven over bepaalde dingen ben ik het helemaal mee eens.
Het debat over Israel en de arabische landen is een moeilijke, op gegeven moment moet je partij kiezen en dat heb ik gedaan. Tot nog toe heb ik geen afschuw gevoeld over de daden die Israel heeft gepleegd als antwoord op zijn belagers.
Wat betreft Wilders en de PVV zij hebben een belangrijk speerpunt en dat is de veiligheid van de burger in nederland en daarom hebben zij mijn sympathie en zijn zij de laatste hoop voor nederland.
Nederland is geen democratie met een scheiding tussen staat en kerk dat is natuurlijk een lachtertje.
Wij zijn in feite helemaal geen democratie, wat kiezen we, nou niet veel, we kiezen niet eens ons staatshoofd die bij de gratie gods haar tengels overal insteekt. Die na de verkiezingen een formateur aanwijst welke zal formateren ten behoeve van haar eigen straatje.
Geplaatst op januari 28th, 2010 at 16:09
ger Schreef:
@ceck, geplaatst op januari 28th, 2010 om 09:35 Schreef:
@ SL,
Ceck ik ben het helemaal met je eens, ik denk niet elke dag aan de tijd dat het tuig ongestraft de kransen etc.ongestraft mochten kapot voetballen waar anderen stonden te huilen om de gevallenen in ww2, maar wel geregeld met ongeloof dat een land dat toelaat. DE stempel die zij toen op nederland hebben gezet is nauwelijks te wissen.
Ik woon daarom ook allang niet meer in nederland maar mijn hart doet pijn voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Geplaatst op januari 28th, 2010 at 20:39
SL Schreef:
Heksen, communisten, tuig, gajes, fokzeugen, kaalvretende sprinkhanen. Tsongejonge wat een gefrusteerde reaktie.
Het geeft wel helder weer met welk gemak iedereen die vermoedelijk bij een bevolkingsgroep hoort over 1 kam wordt geschoren.
Voor uitleg van het begrip intifada; http://www.encyclo.nl/begrip/intifada.
Het lijkt idd logisch dat iemand niet veroordeeld kan worden voor iets wat hij/zij niet gedaan heeft. Zie onderstaande stukje uit de NRC:
Begin:
” Volgens het OM is er echter geen sprake van opruiing. Het stelt dat de leus ‘intifada, intifada, Palestina vrij’ niet strafbaar is, omdat onduidelijk is wat daarmee wordt bedoeld. Een intifada kan zowel gewelddadig als geweldloos zijn.
Justitie vindt verder dat Van Bommel, Karabulut en Duisenberg niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor wat de andere demonstranten riepen. Volgens justitie is zelfs onwaarschijnlijk dat ze dat hebben gehoord. ” Einde.
Zoals al eerder aangegeven moet het kaf van het koren gescheiden worden. Zoals zo vaak bereiken de wandaden van het kaf, zoals beschreven door ceck, het nieuws en terecht want hier moet justitie tegen optreden. Het gemak echter waarmee het gedrag van het kaf ook voor sommigen hier voor het koren gaat gelden is opportuun. Je kunt een hele bevolkingsgroep niet verantwoordelijk houden voor de wandaden van een deel ervan. Het spreekwoord ” de goeden moeten met de kwaden lijden” heb ik altijd grote onzin gevonden.
Het lijkt mij ook niet nodig te kiezen tussen Israel of de Palestijnen. Waar het mij om gaat is dat ze beiden volgens dezelfde normen beoordeeld zouden moeten worden en dat is nu vaak niet het geval. Zeker niet door de nl regering en al helemaal niet door Wilders c.c. Langzamerhand krijg ik de indruk dat voor laatstgenoemden de intrinsieke waarde van een moslimmens minder is dan van een christenmens m.a.w. de keuze van religie is voor deze mensen een graadmeter van de waarde van een mensenleven. U kunt zich voorstellen dat ik als niet-gelovige dit grote onzin en gevaarlijk vindt. Elk mens heeft een gelijke intrinsieke waarde. Wat mij betreft zijn er geen ” uber- en untermenschen”.
Wij moeten zorgen dat zo min mogelijk mensen welke religie dan ook gaan aanhangen. Dat zou veel problemen oplossen.
De opmerking van ger dat Nederland Wilders niet steunt van lijkt me logisch. De regeriing van Nederland bestaat uit partijen die een andere mening hebben en het vaak niet met Wilders eens zijn.
De opmerking over het staatshoofd onderschrijf ik van harte; weg met de niet gekozen van amsbergfamilie. Voor meer info: http://www.prorepublica.nl, wel even door.
Geplaatst op januari 30th, 2010 at 20:21