Wat wonen wij in Nederland toch in een prima land, wij zouden haast geneigd zijn te zeggen een paradijselijk plekje Europa waar, als er nog geen uitleg van wetten gericht is om het tal van migranten naar de zin te maken, onze rechters in al hun wijsheid wel net zo lang debateren, totdat de wet verwrongen als een natte onderbroek uit de wasmachine wordt gehaald en een dag later vrolijk wapperend aan de lijn hangt. Turken hoeven dankzij deze inspanning van de rechterlijke macht niet meer in te burgeren.
In tegenstelling tot b.v. de VS, waar immigreren strak aan voorwaarden gebonden is, die wij in ons land overigens ook in lang vervlogen tijden ook hadden, maar die inmiddels door gerechtelijke uitspraken totaal verkracht zijn, wordt de integratie door een recente uitspraak weer wat verder de das omgedaan. Lees even wat de site van de Nederlandse Gemeenten hierover te melden had :
*******Het is een gevoelige klap voor de Wet inburgering. De rechter heeft bepaald dat twee Turken niet hoeven niet hoeven in te burgeren. De uitspraak schept een precedent voor andere Nederlanders met een Turkse afkomst.
De crux is een verdrag dat Turkije heeft gesloten met de Europese Unie, blijkt uit de uitspraak van de rechter. De zaak was aangespannen door een zogeheten ‘oudkomer’ en ‘nieuwkomer’. De verplichting om deel te nemen aan het inburgeringstraject is volgens de rechter in strijd met een zogenoemde associatieovereenkomst tussen de EU en Turkije.
Overeenkomst
De overeenkomst kent een non-discriminatiebepaling. Dit houdt in dat mensen van Turkse afkomst geen geld mogen betalen voor de inburgeringscursus. Daarnaast is de Wet inburgering – uit 2007 – in strijd met een besluit uit 1980. Toen werd besloten dat lidstaten van de EU geen maatregelen mogen invoeren om de positie van Turken op de arbeidsmarkt te belemmeren. En de verplichte inburgering is een belemmering, oordeelt de rechter.********Nu moet u niet denken dat dit allemaal zo maar gaat, want de Turken een nieuwkomer en een oudkomer hadden op uw kosten inmiddels al een lang procedure traject achter de rug. Nadat de gewone rechtbank hen in eerste instantie ongelijk gegeven had, deelde de rechter bij het hoger beroep mede dat de 2 aantekenden de mening van de eerste rechter niet deelden en vond dat de twee gelijk hadden.
In principe betekent dit, dat je naar Nederland komt en in feite je niet hoeft aan te passen, niet onze taal hoeft te leren, zeker niet als je dat uit eigen zak moet betalen. Nu zou dat laatste natuurlijk ook te gek voor woorden zijn, je krijgt hier geld en onderdak en dan ook nog eens zelf de moeite doen en zelf betalen om de taal van je nieuwe vaderland te leren, nee lezers dat is veel te veel gevraagd.
En hiermee is de door ons zelf gegraven kuil weer wat dieper geworden. Nu zal, als je de wet er haarscherp naast legt, er wel wat voor te zeggen zijn, dat het verplicht stellen van een inburgeringscursus en de daarmee verbonden kosten door de inburgeraar zelf te betalen een soort ( wettelijk gezien dan ) discriminatie zijn. Maar dank zij Brussel, waaraan wij iedere dag steeds wat meer macht aan afstaan, zijn de wetten zuiver theoretische regels die elke affiniteit met de praktijk missen. Zij worden ontworpen door in donkere luxuese holen woonachtige ONRENDABELEN, die mocht de bom eens barsten haastig hun schuilplaatsen verlaten om zich te vrijwaren tegen de boosheid van de burgers.
Tijd de EU en de Euro te verlaten. Toegegeven het doet een paar jaar pijn, maar blijven betekent eeuwigdurend lijden.





cathy Schreef:
niet inburgeren……….dit betekent dan ook…..geen geld, geen huis, GEEN GRATIS ADVOCATEN ,meer dus niets meer !!
Jij niks verstaan, wij niks begrijp, jij niet in ons land woon en leef…oprotten naar turkije waar je niet hoeft in te burgeren en een beetje met je kamelenpunt kunt spelen!
Klootjesvokvolk
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 4:42 PM
Ger de Vries Schreef:
Achteraan aansluiten Turk of Turkeres, velen zijn u voor gegaan. Ze spreken geen woord Nederlands, werken niet maart investeren wel in Turkse hotels en hebben plannen ooit eens terug te gaan. Wij, de autochtonen mogen hun uitkering betalen! Is dit discriminerend bedoeld? Nee hoor, soms ga ik naar Rotterdam Centrum en rij door de wijk Feijenoord. Ik passeer zeker zes koffiehuizen van Turkse origine en ze zitten helemaal vol, ‘s morgens, ‘s middags en ‘s avonds. Jong oud het maakt niet uit, het zit er boordevol met werkeloze Turken. Dat werpt een ander licht op het begrip gastarbeider, dat woord is door voorgaande regeringen gebruikt om het Turkenprobleem een andere naam te geven, helaas werkte het discrimininatie juist in de hand. Nu mogen we erover praten en het beestje bij de naam noemen. Door het besluit om Turken niet meer te laten inburgeren hebben we er weer een oud probleem bij. Leve Europa en leve de kabinetten die dit niet als een probleem zien,
zo ook het huidige!
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 4:50 PM
Ger de Vries Schreef:
Achteraan aansluiten Turk of Turkeres, velen zijn u voor gegaan. Ze spreken geen woord Nederlands, werken niet maart investeren wel in Turkse hotels en hebben plannen ooit eens terug te gaan. Wij, de autochtonen mogen hun uitkering betalen! Is dit discriminerend bedoeld? Nee hoor, soms ga ik naar Rotterdam Centrum en rij door de wijk Feijenoord. Ik passeer zeker zes koffiehuizen van Turkse origine en ze zitten helemaal vol, ‘s morgens, ‘s middags en ‘s avonds. Jong oud het maakt niet uit, het zit er boordevol met werkeloze Turken. Dat werpt een ander licht op het begrip gastarbeider, dat woord is door voorgaande regeringen gebruikt om het Turken probleem een andere naam te geven, helaas werkte het discriminatie juist in de hand. Nu mogen we erover praten en het beestje bij de naam noemen. Door het besluit om Turken niet meer te laten inburgeren hebben we er weer een oud probleem bij. Leve Europa en leve de kabinetten die dit niet als een probleem zien,
zo ook het huidige!
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 4:50 PM
Panço Schreef:
Bovengenoemde schrijvers zouden ook nog wel een opfriscursus Nederlandse taal kunnen gebruiken. Ik ken een Turk die ze wat dat betreft nog wel het één en ander kan leren. Hij wil daar misschien nog wel wat tijd voor vrijmaken. In de avonduren dan, want ondanks het feit dat hij 65 is, werkt hij nog steeds.
Tja, het is destijds wel een grote vergissing geweest van die rechtse regeringen om de gastarbeiders hier naar toe te halen. Waarom wilden die Nederlanders dat werk ook weer niet doen?
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 5:31 PM
Elvi Schreef:
“Toen werd besloten dat lidstaten van de EU geen maatregelen mogen invoeren om de positie van Turken op de arbeidsmarkt te belemmeren. En de verplichte inburgering is een belemmering, oordeelt de rechter.********”
Inburgering belemmert de positie op de arbeidsmarkt?
Waar haalt deze rechter zijn logica vandaan?
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 7:16 PM
Anoniem Schreef:
Sensatie verhaal waar niet veel van klopt. In Amerika mag je gewoon bij je Amerikaanse partner of kinderen komen wonen op basis van eerbiediging van het gezinsleven. De regels van Nederland en Zweden zijn de strengste ter wereld.
Daarbij voer Nederland een beleid die het daglicht niet kan verdragen. Een gezinsleven wordt gewoon gerechterlijk ontbonden als de overheid z’n zin niet krijgt. Althans dat probeert men, als er hopeloos geprocedeert wordt ligt dat niet aan de immigranten die gewoon mensenrechten hebben, maar aan een overheid die alle regels van mensenrechten gewoon met voeten treed.
Zoals men nu ook weer met dit verdrag probeerd. Nu is het huilen, maar wat was Nederland blij in de jaren 70/80 toen de buitenlanders het vieze werk hier kwamen doen en daardoor rechten opbouwden.
Ik schaam me bij een volk te horen dat zo hypcriet is als de Nederlanders.
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 8:16 PM
petra Schreef:
Panco, om u te informeren, destijds werden de hollanders ontslagen zodat de banen ingevuld konden worden door gastarbeiders. IK zou het niet weten, als er toen niet veel van mijn familieleden in de schoonmaak zat [ overwegend de vrouwen] en die werden zonder pardon de straat opgeschopt om ruimte te maken voor de gastarbeiders. Dus als u nog eens slap in de ruimte wil l*llen doe dat dan niet hier, maar bij uw schijnbaar linkse vriendjes, want die hebben dit altijd lopen roeptoeteren. Terwijl die juist degenen waren die de hollanders die rotschop gaven.
Geplaatst op augustus 16th, 2011 at 10:23 PM
2Crazy2bTrue Schreef:
In onderhandeling met de Europese gemeenschap heeft het imperialistische Turkije toch even makkelijk voor elkaar gekregen dat Turken in Europa niet immigreren maar het koloniseren. Dat was natuurlijk altijd al de bedoeling, alleen de onbenullen aan de andere kant van de tafel hadden/hebben waarschijnlijk niet de flauwste notie en hebben ons daarmee met een onmogelijk verdrag opgescheept.
Dezelfde onbenullen, met ook nog eens geen enkel oog voor de menselijke maat, zijn nu onze financiële toekomt aan het vastleggen. Dit zal alleen maar tot nog meer ellende leiden. Onbenullen of wetenschappelijk socialisten, ze brengen slechts het orakel van Delphi terug in de politiek. En deze keer luidt de boodschap:”Er zal een groot rijk opstaan”. Alleen ons gezond verstand zegt ons dat dit vrijwel zeker niet Europa is.
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 12:47 AM
harrie Schreef:
@2crazy2betrue
men keek in die tijd, begin jaren 60, toch wat anders tegen turkije aan dan nu.
bovendien was turkije al vanaf 52 lid van de navo.
http://koselaw.nl/pdf/Verplichte%20Inburgering%20en%20Associatie%20EEG-Turkije.pdf
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 9:41 AM
Tom Couzy Schreef:
@Anoniem,
Hier dan speciaal voor u in tegenstelling tot uw mening van sensatieverhalen de realiteits cijfers:
Immigranten kosten Nederland per jaar 13 miljard gulden, aldus Lakeman. De Marokkaanse en Turkse immigranten alleen al hebben Nederland de afgelopen twintig jaar meer dan 70 miljard gulden gekost. Gepushed door HUN land doet men er alles aan deze inkomens veilig te stellen ten koste van de autochtoon, die in tegestelling tot uw suggestie, niet te beroerd was om het vuile werk in Nederland te doen,maar geconfronteerd werd met vervangende arbeiders die voor lagere lonen de jobs overnamen,zoals nu ook gebeurt door Poolse arbeiders.
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 11:03 AM
Theo Raadhof Schreef:
De grootste leugen van na de tweede wereldoorlog, is de oorzaak van de immigratie omvang in dit land.
Dat wij (burgers) deze mensen naar binnen hebben gehaald, omdat ze het vuile werk moesten opknappen wat wij (burgers) niet wilden doen.
Echter werkten deze mensen uitsluitend bij grote bedrijven AKZO, DSM en dergelijke, omdat daar een te kort aan arbeidskrachten was.
De contracten werden afgesloten door de Nederlandse regering met de staatshoofden van betrokken landen.
Het was niets anders dan een handelsovereenkomst, economische hulp.
Als jullie mensen leveren dan komt er bij jullie harde valuta binnen en wij importen van jullie.
Die staatshoofden bepaalden zelf welke bevolkingsgroep erin aanmerking kwam voor de te werkstelling in den vreemde.
Deze mensen hebben een contract gekregen en ondertekend voor de duur van twee jaar.
Het contract was voorzien van een uitstekend loon, een ticket heen en een ticket terug.
Wie na het einde van het contract bij de multinational geen gebruik heeft gemaakt van zijn ticket terug en bleef, verbleef dus illegaal in dit land.
Dat neemt niet weg dat er goudzoekers op eigen houtje kwamen of door hun eigen volk hier naar binnen werden gesmokkeld.
Zij leefden en werkten vaak onder mensonterende omstandigheden.
Deze mensen spraken geen woord Nederland en hadden dus alleen contact met hun eigen landgenoten die ze uitknepen.
Ze wisten dat ze illegaal waren, werden uitgebuit en werkten als slaven van hun eigen volksgenoten.
Joop den Uil heeft voor deze mensen alles in kannen en kruiken geregeld.
Tot op de dag van vandaag wordt het ons (de burgers) regelmatig ingepeperd door illegale nazaten, dat hun ouders hier het vuile werk voor ons hebben opknapt.
Maar over de doden niets dan goeds, dus allemaal mondje dicht!
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 11:05 AM
Bataaf Schreef:
Mensen met een nederlands paspoort die geen nederlands spreken,moeten hun paspoort inleveren.
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 11:23 AM
Pieter H Schreef:
@Anoniem
Het zou sieren als U eens opkwam voor die 270.000 Nederlandse gepensioneerden die in het buitenland wonen en op allerlei wijze lafhartig door de hypocriete Nederlandse overheid worden bestolen.
Hierbij zitten ook de zo door U verdedigde gastarbeiders bij die naar hun land zijn teruggekeerd.
De bestolen en gediscrimineerden zijn niet alleen Uw landgenoten die Nederland na de oorlog door hard werken (ja,ook op zaterdag!) hebben opgebouwd,maar ook 57.000
Belgen die in dat rotland hebben gewerkt en nu worden gekort omdat ze in België wonen.
Dat is pas een groot schandaal en een groot onrecht en de hypocriete pers besteed er totaal geen aandacht aan !!!
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 1:44 PM
Pierre Noir Schreef:
Naar aanleiding van deze pro-multiKUL-uitspraak ben ik aan het spitten geslagen en heb hetvolgende gevonden: http://tinyurl.com/3mxleje (lees de laatste zin)
Maw: los van het feit dat in Nederland veel werklozen rondlopen schijnen er Turken te zijn die hier willen werken. Kent iemand een volbloed Nederlandse aannemer met één paspoort die vloeiend Turks spreekt? Engels en in mindere mate Duits wil bij Nederlanders nog wel lukken, maar Turks? Dat wil er bij mij niet in en ik ben NIET van plan het te gaan leren. Het interesseert me ook niet dat veel bedrijfspanden van Turken op de gevel een Turkse naam hebben. Dat heeft niets met bedrijfsvoering te maken maar met het vergoten van de INVLOEDSFEER in casu het opdringen van de islam!
Kortom: als ik naar Australië zou willen verwachten de autoriteiten aldaar dat ik me verstaanbaar in het Engels kan uitdrukken. Normaal toch?
Als Nederlanders voor langere tijd in Turkije willen zijn, wordt daar van je verwacht dat je de taal leert: Turken verstaan namelijk geen lettergreep Nederlands.
Wellicht dat ze onze aanduiding “Uitkering” begrijpen, maar daarmee houdt het op.
Nog een leuke over Turkije(ik hoop dat al die gesjeesde Ottomanen die zo vreselijk blij waren na de voor hen zo gunstig uitgevallen uitspraak van de Centrale Raad van Beroep) meelezen…
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=12911
(is meteen ieder misverstand over het fenomeen HAATPALEIS ook uit de wereld geholpen)
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 6:46 PM
geezer Schreef:
moeten ze niet gaan kijken of de rechter zijn vader of opa fout was in de oorlog??
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 7:31 PM
harrie Schreef:
@pierre noir
meen dat je de turken toch behoorlijk onderschat.
behoudens uitkering hebben ze ook gehoord van wao, wajong, wia, bbz, ioaz, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, ww, kindgebonden budget, pgb, wmo,
kinderopvangtoeslag, waz, studietoelage, anw, awbz, ioaw,wwb, regeling afkoop dienstplicht, bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, toegangkelijkheidstoelage,reintegratietoeslag, herhuisvestingstoelage, ziektewet,
wml-norm, vakantietoeslag/geld.
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 7:47 PM
Ceciel de Graaf Schreef:
Wat schaam ik me soms dood voor de onwetenheid van Hollanders.Man, wij de Nederlanders eigen zijn de meest beslastingfraude mskers op de aarde en wij waren tijdens voc tijd een Van de meest grootste slavengandelaars. Als het maar goed
Belijkbaar weet Harrie ook niet weinig van diverse soorten uitkeringen en bijstanden. Ieder zijn verdiende recht. Wij autochtonen blijven denken dat we de meest slimste witte wezens zijn op deze ” mooie” aarde.
Geplaatst op augustus 17th, 2011 at 11:22 PM
Pierre Noir Schreef:
@16: nee, ik onderschat ze niet, ik heb de tijd van Enoch Powell nog meegemaakt.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=13600
Maar ik vond het woord UITKERING meer dan voldoende.
Vraagje: wel eens van Siem Eikelenboom gehoord? Hij deed een flink aantal jaren geleden onderzoek naar de zgn “jihad in de polder”. Voor zover ik weet is zijn boek met dezelfde titel alleen nog in antiquariaten te bekomen.
Maar als je naar pagina=7085 van de site hierboven fietst, vind je daar een paar citaten. Dit als leerzame aanvulling op het fenomeen haatpaleizen.
Grote fout van al die Nederlandse gutmenschen is, dat ze de islamitische gebouwen, waar je je schoenen moet uittrekken uit respect(kuch)voor twee verzonnen figuren die al meer dan 1400 jaar 5 X per dag* worden geëerd, teveel met kerken vergelijken en da’s op zijn zachtst gezegd niet erg goochem.
Nieuwstip: ik heb me laten vertellen dat moslims de tapijten in hun gebouwen -waar ze hun schoenen moeten uittrekken- gaan vervangen door islaminaat…
Of dat ook klopt ben ik niet nagegaan.
* http://tinyurl.com/6b5okwf
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 6:14 AM
harrie Schreef:
@cecile de graaf
kan je comment niet helemaal volgen. wat bedoel je met
…Man, wij de Nederlanders eigen zijn de meest beslastingfraude mskers op de aarde en wij waren tijdens voc tijd een Van de meest grootste slavengandelaars. Als het maar goed………
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 8:13 AM
check Schreef:
@ de Graaf,
Dit soort uitspraken en beweringen komt meestal uit de hoek van lieden die een dikke boterham verdienen in asiel en soos hangmat industrie, de enige industrie die in Nedrigland nog welig bloeit. Of anders vanuit kerkelijke hoek, je weet wel die 65 jaar geleden ook voorop stonden om naar het oostfront te gaan of landgenoten te verraden. Als jij of je familie nu een bezwaart geweten hebt omdat je hebt lopen roven is jouw zaak. Maar waar was je toen we noodgedwongen NL moesten verdedigen en naar het front werden gestuurd m.n. in Nw,. Guinea in de boesj om geheel zonder enige protest gedwongen werden gestuurd. Waar was je toen de papoea’s werden verraden en zo ook toen jij voorop liep om Z.Afrika te bevrijden. Waar ben je nu met je leeg gekakel met je valse voorstellingen , je waan ideeën op geiten haren sokken. Kom eens onder je steen vandaan en zie hoe blanken massaal in Z.Afrika worden vermoord of hoe papoea’s van hun land door 200 miljoen moslims worden verdreven van haven en goed. Waar was je en waar ben je als je ziet dat door dezelfde vrienden , jouw moslim broeders elk land waar ze neerstrijken de meest barbaarse wetten toepassen en miljoen mensen vermoorden. Jij was natuurlijk druk met het uitdelen van onze duur verdiende centen, omdat het je tegen een dik salaris en je verwerpelijk moraal een leven als een luis op een teerton verschaft..Dus kom eens onder je grote4 steen vandaan en ga de wereld eens in , nee niet zoals jullie soort zoals ik zo vaak heb kunnen aanschouwen in een 4 sterren hotel elke avond aan de piano bar te hangen en elke dag een uurtje in een 4×4 dikke tuf rond te rijden. Man, je spoort niet en bent wereld vreemd , tijd om eens naar de front linies gestuurd te worden m.n. ga eens naar Syria of vraag eens in Libanon hoe een heel land door JOUW vrienden naar de bliksem is geholpen en in puin is geschoten !
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 8:40 AM
harrie Schreef:
check, had het niet beter kunnen verwoorden.
qpo
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 10:43 AM
check Schreef:
@ Harrie,
Roger qpo !
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 5:33 PM
harrie Schreef:
@23
zonder je hersentjes te breken wat qpo nou zou betekenen is het raadzaam met veel respect en nederigheid deze drie letters uit te spreken cq op andere wijze te bezigen.
Geplaatst op augustus 18th, 2011 at 8:07 PM
Harry Schreef:
Misschien moeten we die koffie of theehuizen , wat het ook voor naam mag dragen , ombouwen tot inburgeringsbunkers . De [is]lamzakken zitten daar toch de hele dag , hopelijk steken ze dan nog wat op . Zag recentelijk een programma op de BRT meen ik , over een gezin , neef en nicht getrouwd , drie geestelijk gehandicapte kinderen als resultaat , waar ma ook nog trots op was want het is waarschijnlijk het enige wat ze ooit zelf gemaakt heeft . Nou kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat door honderden generaties lang [of duizenden?] inteelt het gemiddelde benul behoorlijk achtergebleven is bij streken waar wel verantwoord gefokt wordt , zo is het tenminste bij honden .Het gevolg hiervan is oa dat ze maar niet kunnen leren lezen en schrijven , noch begrijpen dat we helemaal niet zitten te wachten op nog meer van die “gasten”. En de ellende is dat ze meteen in woede ontsteken als je ze dat duidelijk probeert te maken , mobiel gaan bellen en binnen twee minuten heb je veertig van die gestoorden op je dak , lijkt wel of ze om de hoek staan te wachten ..Als dat nou eens zou veranderen , zou dat al een hele opluchting zijn .
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 10:08 AM
Pierre Noir Schreef:
qpo… wat is dat? (dit vroeg ik al eerder, maar is kennelijk niet opgepikt door de redactie)
On topic: zie de nieuwste column van Funda in de papieren Telegraaf van heden.
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 10:34 AM
Harry Schreef:
Even een losse opmerking aan het adres van de Graaf , het was inderdaad een criminele daad om die zwarten naar Amerika te brengen , nu zitten die Amerikanen met een enorm probleem , een voortdurende aanwas van arbeidsschuwe , in drugs handelende , verkrachtende en moordende groep opvreters . Maar laten we wel wezen , die negers werden al honderden jaren gevangen en als slaaf verkocht , intern in Afrika . En zeg niet dat dit onzin is , ik ben zelf in Nigeria geweest en heb het daar uitgepluisd .Ga maar naar de musea in Warri en Lagos . Het EERSTE wat ze daar maakten van ijzer waren de ketenen ! Vervolgens naaiden ze de lippen op elkaar en sneden die in met een mes zodat ze aan elkaar groeiden , met alleen een kleine opening om wat eten door naar binnen te proppen . Monden dichtnaaien werd gedaan omdat ze anders gewoon nooit hun kop hielden , een patroon wat je nog steeds ziet bij een arrestratie vandaag aan de dag . Maar goed , dat praat niet goed wat er gebeurd is . Wel denk ik dat de zwarten in Amerika ons dankbaar mogen zijn anders hadden ze nu waarschijnlijk ook van de honger gekrepeerd ergens onder een boom in Afrika , ze zijn in Amerika wel beter af denk ik .En die reiskosten om in Amerika te komen hebben ze ook nooit betaald .
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 11:43 AM
Harry Schreef:
Is het jullie wel eens opgevallen dat je NOOIT last met Chinezen hebt ?
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 12:35 PM
Pierre Noir Schreef:
@27: Ja, mooi is dat hè? Nooit geen gezeik over hun god Boeddah en dat we daar in moeten geloven, niets van dat alles. Kunnen al die allahschreeuwers met hun eeuwige sprookjes over Mo en Aïsha een puntje aan zuigen.
http://tinyurl.com/2vtun5n
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 2:34 PM
Driek Schreef:
@ Meneer Pierre.
Om het peil van uw geestelijk leven te verhogen: Boeddha wordt niet als een god gezien. Het Boeddhisme is een levensfilosofie en een levenswijze.
Als levensleer wordt het Boeddhisme als ten uiterste pessimistisch beschouwd. De prediking der Dharma (leefregels) richt zich in de eerste plaats tegen het najagen van wereldse genietingen. Het is een zeer zeer veeleisende levenswijze.
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 9:39 PM
Harry Schreef:
Ben er heilig van overtuigd dat het geloof de mensen vormt . Tijdens mijn werkzaamheden in vele landen viel het mij op dat er met boeddhisten het beste te werken valt . Meteen als je in islamitische landen komt -ik heb het even over azie – begint het gedonder zoals in Indonesie en Maleisie waar je voortdurend op je hoede moet zijn omdat je anders bestolen wordt .Waag je het om een dief een oplawaai te geven ( ik sloeg zo’n stuk tuig een sloot in) dan eindig je in de gevangenis want je mag geen moslims slaan . Omgekeerd is alles gerechtvaardigd .Helaas woekert het islamgezwel steeds verder door en als ze niet oppassen worden ook landen zoals Thailand verziekt door die debiele ideologie waarvan de volgers maar niet kunnen snappen dat we dat HELEMAAL NIET WILLEN !
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 9:41 PM
Harry Schreef:
Wat me ook zo stoort aan die moslims is het gebrek aan hygiene . Niet voor niets heeft een of andere sukkel geregeld dat ze hun handen , voeten en gezicht moeten wassen voordat ze de haatbunker binnen stappen . Anders zouden ze dat waarschijnlijk NOOIT doen . Zou het vertikken om zonder schoenen een gebouw in te gaan waar ze met hun eelthoeven rondsloffen . Trouwens , ik zou zo’n hok helemaal nooit binnen gaan . Ook de manier waarop ze hun achterwerk afvegen , na een grote boodschap , tart alle normen . MET HUN BLOTE HANDEN en alleen een beetje water . Even later staan ze weer een broodje shwarma klaar te maken , eet smakelijk . Ik herinner me nog een test van de voedsel en warendienst waarbij bleek dat in halal eten ALLE lichaamsvochten aangetroffen werden ; bloed , urine , zweet en …sperma . Dat verpest toch chronisch je eetlust . Persoonlijk ben ik ook bang dat dit de recentelijke problemen ( was het de ehec bacterie? ) met geïmporteerde groenten uit Egypte op dezelfde manier is veroorzaakt . ( menselijke ontlasting en groente , rare combinatie , hoe anders ?) En ze zitten ook altijd overal aan , deuren , auto’s ,etenswaren , telefoons , enz , enz , uiteindelijk zit heel Nederland onder de stront .
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 10:12 PM
Harry Schreef:
Pierre , Qpo staat voor Qua patet orbis en betekent zoiets als “zover de wereld strekt ” Een beetje zo’n sociologenkreet waar niemand wat aan heeft als ik me niet vergis , maar anders kan ik er onderuit met ” errare humanum est ” .oftewel een vergissing is menselijk .
Geplaatst op augustus 19th, 2011 at 11:12 PM
Mustafa Wong Wah Schreef:
@27,
Nee pas als er een inval in een Chinees Restaurant wordt gedaan en er illegalen werken dan heb jij plots WEL last,of als China door de lagere lonen de arbeiders uit nederland hun baan verliezen omdat de grote marktleiders daar hun fabrieken opzetten heb jij WEL last.en zodra jij ziet dat een chinees in een mooie auto rijd heb jij wel last,zo is het Harry..en wees maar lekker jaloers en kinnesinne en waarom bemoei je met Chinezen die hebben NIKS met jou Harry..Chinezen en Turken gaan goed samen om zelfde familiebanden eergevoel,handelsgeest..kijk maar Turken en Chinezen zijn de beste handelaars/ondernemers..dus Harry JIJ valt buiten deze twee volken..jij telt niet mee
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 2:11 AM
Driek Schreef:
@Mustafa.
Nou meneer Mustafa, de inhoud van uw reactie ontgaat mij volledig. En wat het samengaan tussen Chinezen en Turken betreft, daarvan heb ik weing gemerkt.
En laten we het al helemaal niet hebben over familiebanden en eergevoel, want het aantal eerwraken onder Turken is zeer hoog, en dat schijnt te maken te hebben met hun verdervelijke godsdienst de Islam. Chinezen hebben daar geen tijd voor. En ik zie het verband niet tussen een Chinees in een mooie auto en de hinder die meneer Harry daar van ondervindt.
Ach…..waarom reageer ik eigen op deze idiote reactie van meneer Mustafa!
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 9:04 AM
Driek Schreef:
@34
Laatste regel: waarom reageer ik EIGENLIJK op deze idiote…
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 9:05 AM
harrie Schreef:
@32
heb bewondering voor het feit dat je zoveel onzin kunt verpakken in slechts 3 zinnen.
Je hebt werkelijk geen idee waar je over spreekt.
Gezien je gaarne latijnse spreuken hanteert om je onvermogen te excuseren, heb ik nog een toepasselijke:
Chi pecora si fa, il lupo mangia
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 9:40 AM
check Schreef:
@ Harry,32
Juist, eindelijk gevonden !
Gezien je verregaande domheid is het verspilde tijd om je verder uit te leggen waar het deze leuze voor staat. Misschien dat je je eens wat meer kan verdiepen in de materie voordat je de meest walgelijke teksten opschrijft. Stoot vooral je hoofd niet dat is slecht voor de buren, want die zal ongetwijfeld klinken zo hol en leeg en hard als een mega Chinese GONG !
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 10:27 AM
Pierre Noir Schreef:
@32—Dank Harrie voor de info: weer wat bijgeleerd.
@33: die naam van jou deden bij mij alle lampen op ROOD springen. Voor zover ik in de afgelopen jaren heb kunnen nagaan is de naam mustafa in Chinese contreien
NIET gangbaar.
Tenzij je bent geboren in Turkije of Marokko en meteen daarna door Chinezen bent geadopteerd.
Wat me sterk lijkt…
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 10:30 AM
Pierre Noir Schreef:
@30—Harry: wat Indonesië betreft heb je GELIJK. Hier is iemand die het daar niet mee eens is, sterker: Koos van Dam vindt dat islam en democratie best samengaan.
(heeft hij zeker nog nooit gehoord van de gruwelijke afslachtingen van christenen door moslims in bepaalde delen van dat land, inclusief Atjeh met z’n sharia-SHIT.)
Alleen in de papieren Telegraaf: http://tinyurl.com/3vfhbd3
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 10:41 AM
Theo Raadhof Schreef:
Als toegift op mijn reactie nr. 11 dit gebeurde 18 augsuteus j.l.
Singaporaanse bende opgerold in Den Haag
(Novum) – De politie heeft in de Chinese wijk van Den Haag acht mannen van Singaporaanse afkomst aangehouden. Zij vormden volgens het Openbaar Ministerie een bende die geld uitleende aan illegalen, tegen rentes vanaf twintig procent per maand. Wie niet snel genoeg terugbetaalde, kreeg met geweld te maken.
De acht worden verdacht van onder meer mensensmokkel, het tewerkstellen van illegalen en witwassen. De hoofdverdachte is een 42-jarige man die een adviesbureau heeft in Den Haag, dat bemiddelt bij het aanvragen van vergunningen en leningen, vooral voor klanten van Aziatische afkomst. De overige verdachten komen eveneens uit Den Haag. Vijf van hen zijn illegaal in Nederland.
———
Bovendien dat geleuter over de VOC en slavenhandel enz. zoals Ceciel de Graaf schreef dat WIJ dat gedaan hebben, dus ook ik als burger.
Wilhelmine was één van de laatste die slaven te werkgesteld had en deze slaven voorzagen haar van een geweldige hoeveelheid neveninkomsten.
Zo zijn er velen die ook in deze tijd nog geeerd en geprezen worden en waarvan de afstammelingen het nog steeds voor het zeggen hebben in dit land.
Dus ook in het geval van slaverij is het niet, dat WIJ dat gedaan hebben.
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 10:53 AM
Harry Schreef:
Heb geen idee wat ik me voor moet stellen bij Mustafa Wong Wah , het klinkt wel erg ongeloofwaardig , net zoiets als een geit met spleetogen . Het hele stuk wat jij geschreven hebt is het bewijs dat de gevoelens die wij hebben over allochtonen kloppen . Onjuistheden en zoals dat bij minder ontwikkelden schijnt te horen : voorbarige conclusies .Als geslaagd ondernemer werk ik 6 dagen per week . Waarom zou ik er last van hebben als er een illegale chinees opgepakt wordt ? Dat m’n nasi 5 minuten later opgediend wordt ? Beroepshalve eet ik vaak in de betere restaurants , dus al jaren niet meer bij de dorpschinees . Ik weet uit ervaring dat deze ijverige Chinese mensen NOOIt hun hand ophouden bij de sociale dienst , legaal of illegaal , ze werken keihard en beroven niemand , bestelen niemand bedreigen niemand enz . enz . Mijn baan zal ik ook wel niet verliezen want als direkteur- eigenaar van een gerenommeerd bedrijf , wie zou me moeten ontslaan ? Ik heb best een leuke auto ,65.000 euro is toch wel aardig toch ( en ik heb er nog meer waaronder een sporwagen van 125.000 ) en ik gun iedere hardwerkende Chinees echt wel een dure Mercedes .Nu geloof ik best dat Chinezen betere kooplui zijn dan Hollanders maar voor turken gaat dat toch niet op ! Of je moet de drugshandel en mensenhandel meerekenen ? Maar afgezien daarvan , een heleboel zitten er een beetje aan auto’s te knoeien ( noemen ze turkse garages) zonder te begrijpen waar ze mee bezig zijn ,. zie maar wie er langs de weg het meeste stilstaan ! Kortom je hele reaktie rammelt aan alle kanten , net zoals de inburgering , maar dat valt ook niet mee als je uit het hooggebergte komt en niet kan lezen en schrijven ! Dit geldt niet voor jou natuurlijk want als halve Chinees heb je natuurlijk wel hersenen meegekregen . En als toegift , sommige turken proberen de illusie op te wekken dat ZIJ dit land opgebouwd zouden hebben , niks is minder waar we hadden een prima land waar het linkse proletariaat door de pvda en vakbonden wijsgemaakt werden dat ze geen zwaar of dom werk meer hoefden te doen als ze daar geen zin in hadden . Kennelijk hadden ze het al te goed en stopten met dom\zwaar werk , daar zijn de turken voor gekomen . Het afbraakproces is toen echt begonnen . En als allerlaatste toegift , ik heb vroeger jaren in Indonesie en China gewerkt , De Chinese dames waren dol op me , al zal jij dat wel niet geloven .Je gelooft al iets anders waar wij HELEMAAL NIKS IN ZIEN ! Einde discussie wat mij betreft .
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 12:54 PM
Harry Schreef:
Check , ik heb een vrijstaand huis , dus de buren horen mij niet . Knap he , als je dat met een volslagen leeg hoofd voor elkaar kan krijgen , en NIET IN DE DRUGSHANDEL OF ANDERE ILLEGALE ZAKEN verdiend .Dus OF ik heb geluk gehad OF jij hebt het bij het verkeerde eind . Oh ja en dan die wolf , besef jij niet dat de islam de wolf is die probeert ALLE schapen op te vreten . Als je per ongeluk een Nederlander bent en je heult met de vijand , noemden ze dat in 40 -45 een landverrader . Als je een moslim bent kun je het ook niet helpen , dan ben je gewoon zo en weet je niet beter .
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 3:53 PM
Harry Schreef:
Oh ja check wist jij dat er 135 gewapende conflicten op de wereld zijn en dat bij 95% daarvan moslims betrokken zijn ?
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 4:04 PM
harrie Schreef:
nasi is geen chinees gerecht. rijst in het chinees is dao.
nasi is bahasa en betekent rijst (gekookt).
ben overigens een supergeslaagde ondernemer, werk 8 dagen in de week, 25 uur per dag, heb 2 vrijstaande huizen, heb een boodschappenwagentje van een ton en eet enkel bij librije in zwolle bij mijn vriend jonnie boer waartoe een mercedes 2500xlgti tot mijn beschikking staat.
alle thaise, fillippijnse, poolse en russische dames zijn gek van me en heb er uiteraard een stuk of zes gehuwd.
laat mijn bolides onderhouden door een turkse monteur en ben altijd vergezeld van een stuk of 12 lijfwachten.
al die weelde heeft wel geleid tot wat mindere sociale kontakten. men vind mij opschepperig, platvloers, dom en voor velen heb ik dan ook het iq van een borrelnootje met tokkiegedrag.
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 4:46 PM
check Schreef:
He Harrie,
Moest even met de ogen knipperen , dacht aan je naamgenoot , maar dan anders gespeld. Opvallend feit is dat mensen met een zwaar minderwaardigheid complex aan iedereen laten weten wat hij/zij niet heeft. Een grote duim ligt daaraan ten grondslag. Moest ik even lachen toen die naamgenoot over Lagos en Warrie begon. Als je daar id voor je brood bent geweest , want een vakantie is daar moet aan te raden, heb je het over Tin of Victoria Island, Apapa etc. de eilanden waar Lagos uit bestaat. Wat je in een gat als Warri moet doen is me een raadsel , tenzij je in de offshore wat zoekt. Laat ik nou voor N.N.P.C. Nigerian National Petroleum Company direct voor Alhadji Lukman, de olie minister en ook OPEC voorzitter hebben gewerkt.
Samen met Babiguina en David Tam West voorde zij de regering en ik zat daar elke dag op kantoor zo ook met hun op reis. Was welde eerste adviseur van ze, dus jammer dat ik je naamgenoot nooit ben tegengekomen. Misschien zat hij in de garnalen visserij op een logger van Jackson en is hij goed in netten boeten.
QPO makker !
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 7:47 PM
Driek Schreef:
@Meneer Harry, u kent misschien het verhaal van Job?
” Hij steunt op zijn huis, maar dit blijft niet staan; hij grijpt zich eraan vast, maar het houdt geen stand.”
En ik vind dat deze rubriek enig niveau moet blijven behouden. Aan opscheppersverhalen over rijkdommen, zitten de meer ontwikkelden onder ons niet op te wachten.
Geplaatst op augustus 20th, 2011 at 8:52 PM
kees Schreef:
In de jaren dat de gastarbeiders naar nederland gehaald werden, had nederland hoge werkeloosheid.
Als het kabinet van toen had aangepakt, hadden ze deze (werkelozen) aan het werk getrapt.
Het was niet een kwestie dat de nederlanders het vuile werk niet wilde doen, maar omdat het overheidsbeleid zo slap was en dat de uitkeringen te hoog waren.
En natuurlijk omdat de erkgevers deze gastarbeiders wilde uitbuiten, dat dan weer wel.
Geplaatst op augustus 21st, 2011 at 11:39 AM
kees Schreef:
o en rijst is in het mandarijn fang
Geplaatst op augustus 21st, 2011 at 11:40 AM
kees Schreef:
ongekookte rijst in het mandarijn is mie
Geplaatst op augustus 21st, 2011 at 11:41 AM
kees Schreef:
In de dikke van Dale staat: zo vies als een Turk. Was daar niet in het verleden een Turk die een proces aanspande tegen deze (waarheid)
Geplaatst op augustus 21st, 2011 at 11:46 AM
harrie Schreef:
kees
precies, in die lijn is ook de naam van een koekje “negerzoenen” verdwenen
apart overigens dat nog niemand zich gestoord heeft aan alle spreekwoorden waarin een jood de hoofdrol speelt en je nog steeds “jodenkoeken” kunt kopen
vond er nog twee
aan de turken overgeleverd zijn
roken als een turk
Geplaatst op augustus 21st, 2011 at 2:49 PM
Anoniem Schreef:
Jullie concentreren je op de buitenlanders. Precies de fog-of-war die onze politiek creeert. Ja buitenlanders zijn anders, so what? De politiek gaat er met onze (belasting) centen van door en geeft die voor projectjes in de bouw, de nuts, en de medische industrie. Iedereen weet het, maar niemand die in opstand komt. Nee maar de buitenlander maakt als onze uitkeringen op. Be real, de totale werkeloosheid is 7%. Zelf als de meer dan de helft daarvan buitenlander is, dan is dat nog maar 3.5%, en na het rondpompen van uitkeringsgeld via de BTW etc.is het niet meer dan 1% van jouw modale loon die naar buitenlanders gaat. Maar heb je wel eens afgevraafd waar die andere 40% inkomsten belansting naar toe gaat. Dat directeuren en hun consortium daar milioenen per jaar verdient, komt wel eens tot ophef, maar is in geen vegelijk tot de rage die nu tegen de buitenlanders wordt opgetrokken.
Inburgering? laat me niet lachen. Wij willen inburgeren, maar krijgen geen toestemming van de gemeente de enige inburgeringscursus die er bestaat te volgen. Reden: de ROC is gesubsideeerd, en elke cursus moet de gemeente mee dokken. Prima regel het zo als je wilt, dan gaan we evengoed niet naar die cursus. Maar dan wel een brief sturen dat als het diploma niet binnen 3 jaar behaalt is we een boete krijgen. Dan zie je hoe het echt zit: dat we de taal leren en inburgeren wil men niet eens de mogelijkheid geven, dat is totaal oninterssant. Maar het feit dat het geld kost, en zelfs geld kan opleven als we het niet halen. Ja daar is de overheid als de kippen bij. Het gaat alleen maar om geld en voor inburgeren is alleen en wapen in de strijd, de overheid wil helemaal niet dat je meedoet.
Geplaatst op augustus 23rd, 2011 at 6:01 PM
harrie Schreef:
@anoniem
zo te lezen heb je de inburgeringscursus overgeslagen en hebt in plaats daarvan
economie gestudeerd.
Geplaatst op augustus 24th, 2011 at 8:37 AM
check Schreef:
@ Harrie,
Ja dat zou hij willen, maar zijn manier van rekenen is niet van een econoom, verre van dat.
@ Anoniem,
Dat soort nep berekening cq beredenering is gewoon lachwekkend en bijzonder dom. Klopt geen bal van man, want je moet wel alles bij elkaar optellen en geen slag in de lucht of fantasieën loslaten
Heb je wel eens gehoord van ketendenken ? Je moet eens nagaan wie er allemaal betrokken is bij “de allochtoon “, de instanties met dikke salarissen, de hulp industrie die er dik aan verdienen en niet te vergeten justitie , plizie , de bajes waar ze tenslotte voor het grootste deel terechtkomen. Niet te vergeten de vervolgschade van de vele slachtoffers en natuurlijk ook de uitkering instanties en verzekering maatschappijen die de slachtoffers tegemoet moeten komen. Dus beste man, denk eerst eens goed na voordat je bullshit verkondigd !
Geplaatst op augustus 24th, 2011 at 4:52 PM
Anoniem Schreef:
Volgens mij bevestig je nu net wat ik beweer. Maar in iedergeval ben ik het helemaal met je eens.
Geplaatst op augustus 26th, 2011 at 4:00 PM
Anoniem Schreef:
Voor het geval het niet duidelijk is: er wordt goud geld aan buitenlanders verdient. Verkondig dat ze een probleem zijn en bedenk 1001 oplossingen hoe ze geholpen moeten worden. Verplichte inburgering, verplichte controle, en maak wantoestanden in bestuur en justitie.
Weet je hoe het veel goedkoper kan? Gewoon toelaten en laten werken voor hun geld. Geen uitkering, geen verplichtingen die dan weer gecontroleerd en gesubsidieerd moeten worden. Geen bustuurlijke wanorde die dan weer voor de rechter moeten komen. Wat denk je wat je bespaard als je die hele keten van IND, justitie, advocaten, rechters, gemeentes, ROC’s, je koste? Wat kost het om ze te verbieden te werken en een ziektekosten verzekering af te sluiten? Wat kost het om ze te verbieden belasting te betalen? Wat kost het om ze te dwingen illegaal te zijn?
Ik zal je zeggen wat het kost: een heel veel van de gewone bruger, maar de keten ziet zichzelf van bergen werk voorzien.
Geplaatst op september 13th, 2011 at 2:00 PM
john Schreef:
even een reactie op cathy
je weet niet eens waar je het over hebt joh,
je weet zeker ook niet dat er een verdrag is tussen nederland en turkije
dit verdrag is er gekomen met beidde goedvinden,maar nu door de hoge raad iets besloten word ,ten goede van de turkse medemens dan klopt het allemaal ineens niet meer,en moeten de turken maar oprotten???
dat is een beetje kleinzielig denken he vind je ook niet
ik bedoel wij hebben van dit verdrag ook de lusten,dan moet je als land ook de lasten dragen,,,,,,
laat me raden,jij bent een pvv stemmer
stumperd
Geplaatst op oktober 11th, 2011 at 4:07 PM
wolfy Schreef:
Hee John, welke lusten????????
Verklaar je nader, want het is natuurlijk mogelijk dat 0031 ook lusten heeft.
Alleen ik zie de lusten niet echt, of het moet kebab zijn.(geintje)
Gegroet.
Geplaatst op oktober 12th, 2011 at 1:57 AM
wolfy Schreef:
Anoniempje toch,
In eerste instantie heb je gelijk wat werken betreft, dan moet er wel werk zijn natuurlijk.
Niet inburgeren betekent een totale splitsing tussen autochtone en de allochtone bevolking en dit is eigenlijk al zo.
Twee totaal verschillende volkeren in een super klein landje met hun eigen economieen zal 0031 er niet gezelliger op maken..
Uiteindelijk zal 0031 ophouden te bestaan of liever gezegt de Nederlanders.
Gegroet.
Geplaatst op oktober 12th, 2011 at 2:07 AM
wolfy Schreef:
Inburgeren, lukt niet omdat men nooit heeft beseft dat je buitenlandse mensen niet in een wijk moet laten wonen.
Zij waren al lang ingeburgert als ze met de Nederlanders hadden moeten leven.
1 of 2 gezinnen in 1 wijk bv, nu heb je hele moslimwijken, fout fout.
Hier in Malaysia is het niet anders, Indiers/Malay en Chinesen wonen bijna allemaal in hun eigen wijk met hun eigen tradities en gewoontes, promtie is bijna alleen weggelegt voor de Malay(moslims dus) .
In Nederland heeft wel elk ander ras kans om een hoge functie te beklimmen.
Malayers zijn bumi putri, dit wil zeggen dat zij de meeste rechten hebben.
De economie is in handen van de Chinezen en de bumi-putri hebben dankzij hun een redelijk bestaan omdat zij land hebben dat zij verhuren aan de Chinese ondernemers.
Veel Malayers krijgen dus gewoon elke maand poen voor niets doen.
Op de eilanden hier kunnen ze geen land kopen dus moeten zij altijd huren of een Malay als partner nemen.
! volk zal het nooit worden daar alle militairen/politie en regeringsleiders Malayers zijn.
Toch beter hier dan 0031.
Gegroet.
Geplaatst op oktober 12th, 2011 at 3:32 AM