woensdag
22
mei, 2013

In deze bijdrage van een van onze lezers wordt nog eens uiteengezet wie in feite achter de huidige financiële ellende zit, namelijk de Centrale Banken.

 

 

 

De Centrale Banken zijn de echte aanstichters van alle ellende.

Je moet onderscheid maken tussen de BANKIERS die voor gewone banken (uitleenbanken) werken en tussen centrale bankiers.

Elk land heeft één centrale bank en de (zogenaamde) taak van een centrale bank is om het simpel te zeggen “het bewaken van de waarde van de valuta waarvoor zij is aangesteld”.  Dus de Zwitserse centrale bank bewaakt de waarde van de Frank, de Australische Centrale bank bewaakt de waarde van de AUD etc etc etc…
Een centrale bank heeft twee belangrijke gereedschappen om (zogenaamd) de waarde van een valuta te bewaken. De eerste is het monetaire beleid (dus het vergroten of verkleinen van de geldhoeveelheid) en de tweede is het rentebeleid. Rente is eigenlijk niks anders dan de “prijs die men voor geld moet betalen”.

Gewone banken, dus b.v in Nederland de Rabobank, ING, ABN AMRO enz.  kunnen gezien worden als distributiekantoren van de centrale bank. De centrale bank bepaalt als het ware hoeveel geld elk van deze banken mag uitlenen of moet uitlenen.

Bazen van de centrale banken en de bazen van de gewone uitleenbanken werken hoogstwaarschijnlijk voor dezelfde baas. De centrale bankiers zitten echter veel dichter bij het vuur dan gewone bankiers (ze zitten dus veel hoger in de rangorde) omdat centrale bankiers als het ware de tussenschakel zijn tussen de Rothschild familie (de eigenaars van 150 centrale banken wereldwijd waaronder de FED, ECB, NB etc etc) en de gewone uitleenbanken. De BIS (Bank of International Settlements) is uiteraard het orgaan waar alle centrale banken aan moeten rapporteren. De centrale bankiers bepalen dus namens hun bazen hoeveel geld banken mogen uitlenen.

De schuldvraag is erg interessant. De MSM doen niets anders dan de schuld leggen bij de gewone uitleenbanken. Raar genoeg hoor je nooit iets over CENTRALE BANKEN in verband met wie nu schuldig is aan de crisis. De MSM brengt nooit centrale banken in verband met de crisis als schuldige. Als er al over centrale banken wordt geschreven of gepraat in de MSM is het altijd zoiets als , “ de Centrale bank moet maatregelen nemen of moet dit of dat doen of beraadt zich op stappen om dit of dat te doen etc etc etc….”
Gewone uitleenbanken worden constant door de MSM aan de schandpaal genageld, de bankiers zijn corrupt en doen aan zelfverrijking, houden zich niet aan de regels enz..

Nu is het in dit verband goed om te weten dat de MSM zonder uitzondering in handen zijn van dezelfde elite club die ook de centrale banken in haar bezit heeft. Als men zich dit beseft wordt het opeens heel normaal en begrijpelijk dat centrale banken buiten schot blijven en niet worden gekritiseerd. Een journalist zal immers nooit zijn of haar broodheer kwaad maken want dan volgen sancties… En gebeurt dit wel (niet alle journalisten weten hoe het zit) dan zal betreffende journalist zonder twijfel door zijn of haar meerderen op het matje worden geroepen en worden geleerd dat zulk nieuws niet in de openbaarheid komt etc.

Als er echte persvrijheid zou zijn, dus als de pers geheel onafhankelijk was en niet in handen zou zijn van de machtselite zou waarschijnlijk allang de waarheid boven tafel gekomen zijn. In de alternatieve media zijn miljoenen artikelen en websites te vinden die de waarheid verkondigen over hoe het financiele stelsel in de wereld werkt en hoe de wereldeconomie door centrale banken tot een nep economie is gemaakt. Centrale banken doen niets anders dan de wereldeconomie destabiliseren. Door het creeëren van geld uit het niets (fiat geld) worden economische activiteiten geschapen die anders niet zouden kunnen bestaan. Door het creeëren van veel te veel geld worden eerst grote booms gemaakt die vervolgens door een contractiebeleid door dezelfde centrale banken weer worden doorgeprikt. Door centrale banken is de hele wereldeconomie een “LEENECONOMIE” geworden. Economische groei geschiedt niet meer door export en productie maar grotendeels door het lenen van geld. Dit is een gigantisch drama omdat op dit moment in de westerse wereld particulieren, bedrijven en overheden zo gigantisch in de schuld zitten dat er waarschijnlijk nooit meer uit kunnen komen.
Als er geen geldcreatie uit het niets zou bestaan zou dit nooit hebben kunnen gebeuren, vroeger (100 jaar geleden waren er geen centrale banken) kon er alleen geld worden geschapen als er waarde tegenover stond, nu hoeft dat niet meer dus kan iedereen lenen tot hij of zij er  bij neervalt.

Een heel goed voorbeeld van het destructieve beleid van een centrale bank (de FED in dit geval) is de DOW Jones stock exchange in New York.
Als je de aandelenbeursen volgt over de afgelopen pakweg 12 jaar, dan valt er iets heel vreemds op. Als je namelijk de Dow jones vergelijkt met Europese indices zoals bijvoorbeeld de AEX zie je dat de AEX zo rond 2000 op het hoogste punt stond van pakweg 700 punten (in de huidige telling) Op dit moment staat de AEX zo rond de 350 punten dus naar het hoogste punt gezien is de index gehalveerd.
Ditzelfde geld voor pakweg alle Europese indices. Als je naar de DOW kijkt zie je iets heel anders. De DOW stond nota bene in 2008 op haar hoogste punt 14000 punten. Op dit moment staat de dow rond de 13200 punten dus bijna weer op haar hoogste punt.

Hoe kan dit? Een aandelenbeurs is erg belangrijk voor een land om de stand van de economie etc aan te geven. Betekent dit dat het in de VS zoveel beter gaat als in Europa, en zijn Amerikaanse bedrijven zo’n stuk beter dan europese?

Helaas de waarheid is (en u kunt dit overal op internet vinden in de alternatieve media en zelfs de MSM heeft hier lovende artikelen aan gewijd) dat de FED een soort beleggingsbank heeft gecreerd in de jaren 80. Deze bank (hij werkt overigens in het geheim) is opgericht om de Amerikaanse beurzen te ondersteunen en te beschermen. Wat deze geheime bank doet is niets anders dan het opkopen van aandelen in de DOW als de beurs teveel daalt. Er wordt geschat dat deze bank pakweg 25% tot 50% van alle aandelen in de DOW in handen heeft.

De MSM heeft hier laatst een artikel aan gewijd. Lees dit artikel van CNBC http://www.cnbc.com/id/48165921/Market_Savior_Stocks_Might_Be_50_Lower_Without_Fed

Dus de Amerikaanse centrale bank is sinds de jaren 80 bezig de Amerikaanse beursen kunstmatig hoog te houden. Als dit geen distortie is van economie dan weet ik het niet meer. Als u verder ook weet dat pakweg 30% van alle grote amerikaanse bedrijven in handen zijn van dezelfde elite die achter de centrale banken zit dan wordt het nog curieuzer.

Waarom doet de FED dit? 2 hoofdredenen. 1) de eerste is door de aandelenkoersen van de DOW kunstmatig hoog te houden blijft de reputatie van Amerika blijkbaar in stand als een sterke economie. Het zou er raar uitzien als de dow nu op 6500 punten zou staan want dan zou er nog meer wantrouwen komen in de staat van de amerikaanse economie.

2) dit punt is waarschijnlijk de hoofdreden is dat de FED met al deze aandelen kan bepalen dus het juiste tijdstip kan bepalen waarin ze de beurs kan laten crashen. Als de FED de tijd rijp acht kan zij zonder problemen een mega crash van de DOW veroorzaken door simpelweg de aandelen te verkopen.

De FED heeft dit in 1929 ook gedaan, toen doormiddel van de gewone burgers die ze geld had laten lenen te verleiden  aandelen te kopen.

De centrale banken (en dus degenen die erachter zitten) hebben er baat bij dat de gewone banken de zwarte piet krijgen toegeschoven. Er komt een roep voor meer regels, meer regulering en meer toezicht op het bankwezen (dus op de uitleenbanken maar niet op de centrale bank). En u kunt 3 keer raden wie dit toezicht moet gaan uitvoeren……………..Precies de centrale banken.

Hierdoor krijgen de centrale banken en dus de Rothschilds nog meer macht over het financiele systeem dan ze al hebben en daar is het hun om te doen.

De centrale banken zoals de FED en de ECB hebben de gewone banken min of meer gedwongen om riskante speculaties en riskante leningen aan te gaan. Uiteraard worden de gewone bankiers daar meer dan riant voor betaald middels het bonus systeem en alle andere beloningen, ze wisten dat ze de zwarte Piet zouden krijgen toegeschoven en daar wil je wel extra voor betaald worden. Ook het zogenaamde Libor schandaal waar de gewone banken de schuld van krijgen is met medeweten van de centrale banken gecreerd, maar het moment waarop het door de MSM werd opgepikt was het moment voor de gewone bankiers om ook hiervoor het boetekleed aan te doen (tja het hoort bij de job description van bankier)

Ik wil trouwens niet zeggen dat de gewone banken onschuldig zijn in de malaise. De gewone banken en gewone bankiers werken als “outlets” of distributiearmen voor de centrale banken en ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn en wat voor gevolgen hun geld creatie acties hebben. De gewone bankiers moeten dan ook gestraft worden…
Echter als men alleen het vizier richt op de gewone banken als de schuldigen heeft men niet de echte aanstichters van alle ellende te pakken. De echte aanstichters zitten in hun glazen of ivoren torens in Washington DC of in The City of London. De echte schuldigen zijn de Rothschild en Rockefellers en nog een aantal astronomisch rijke families die tezamen 150 centrale banken wereldwijd in handen hebben en die waarschijnlijk tussen de 70 en 80% van de totale rijkdommen op aarde in hun particuliere bezit hebben!!!!!!!!

Door deze money power die de elite in handen heeft en doordat men de geldcreatie in de meeste landen in handen heeft kunnen ze simpelweg de hele wereld economie zodanig naar hun hand zetten dat zij er alleen maar rijker van worden en de rest van de wereld er alleen maar armer van wordt en dat is waar ze dus mee bezig zijn

En vergeet dit niet Ook de politici van alle westerse landen werken voor deze machtselite.

Reacties en pings zijn gesloten.

16 reacties

  1. check Schreef:

    Staatsschuld Nederland nu 100 procent

    Het koppel Rutte-De Jager heeft Nederland naar de rand van de financiële afgrond gevoerd, maar weet dit goeddeels uit de publiciteit te houden.

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/08/staatsschuld-nederland-nu-100-procent?utm_source=Dagelijkse+Standaard+List&utm_campaign=f8cb453783-nb&utm_medium=email

    Geplaatst op augustus 18th, 2012 at 14:44

  2. Pieter H Schreef:

    Natuurlijk zijn de “centrale” banken de belangrijkste schuldigen van de crisis;zij zijn het immers die geld distribueren via de gewone banken en degene die de controles dienen uit te voeren !

    Wat zit er op zo’n centrale bank aan bestuur?;ALTIJD Partij-vriendjes,altijd vriendjes van de onrendabelen !

    Geplaatst op augustus 18th, 2012 at 16:07

  3. Nogalwiedes Schreef:

    De gewone man weet ‘t pas zodra het in de krant staat. Of op tevee ziet bij Knevel of Pauw en Witteman. Onvoorstelbaar, ook thuis nul interesse als ik mij hierover opwind. De keizer is spiernaakt en iedereen roemt over zijn nieuwste kleding; de zoveelste steunmaatregel met…. niks! Blijven vragen mensen, de helaas domme hoog tot laag opgeleide massa is nog lang niet wakker!!!! Maar wie gewoon niveau heeft redeneert met eigen hersens. Zoals 9/11 en de vervolgstappen hierop is ook deze crisis gewoon een inside-job van hen die het geen reet kan schelen hoe 99% vande aardklootpopulatie wordt benadeeld.

    Geplaatst op augustus 18th, 2012 at 23:01

  4. andre Schreef:

    helemaal mee eens en zoals je in nederland het holland cassino hebt om je zwarte geld te storten zo is het ook met de aandelen. Als er mensen zijn die op de een of andere manier geld weten te maken dan kunnen ze het weer afgeven middels de aandelen. Als voorbeeld kan ik fortis aandragen waarbij maurice lippens tot op de laatste dag keihard heeft lopen liegen. Opties lopen namelijk gewoon af en bestaan niet meer. en voor de aandeelhouders blijken er ineens preverente aandeelhouders de laatste centen te hebben gekaapt. Het hopen en geloven is keer op keer niets anders dan een uitgestelde teleurstelling. maarja hoop doet leven voor het elitaire hufterclubje.

    Geplaatst op augustus 19th, 2012 at 07:09

  5. Datverzinjeniet Schreef:

    Een goed verhaal, erg breed opgezet. Realiseert de schrijver zich wel hoe weinig mensen weten, begrijpen en/of geloven dat de centrale banken niet van de overheden maar van de bankiers is? Ik denk dat minder dan 1 % van de bevolking (niet alleen in Nederland, maar in de hele westerse wereld) hiervan op de hoogte is. Als je tot die 1% behoort krijg je een heel andere kijk op de wereld. Ik ben econoom, maar ook ik ben mij pas bewust geworden van de waarheid achter het geldstelsel toen ik mij ging verdiepen in de kredietcrisis van 2007.
    Dat de huidige problemen een opzet zijn van de banken inclusief de centrale banken, samen met de politiek, is mij wel duidelijk, maar geloof maar dat maar heel weinig mensen dat doorhebben. Soms denk ik wel eens dat ook onze politieke leiders, inderdaad niet erg deskundig, volstrekt misleid zijn en geen notie hebben waar ze mee bezig zijn.

    Dit soort publicaties is heel goed, probeer alleen je verhaal eens zonder de vele schrijf- en taalfouten te plaatsen, dat komt de geloofwaardigheid heel erg ten goede.

    Geplaatst op augustus 19th, 2012 at 16:57

  6. check Schreef:

    @ Dat verzinjn

    Beste collega, alleen ben ik ook nog MBA . De meeste onder ons, waarvan de redactie van GN wonen al decennia in het buitenland en hebben net zoals ik bijna ons hele leven in de wereld gewerkt en gewoond. Natuurlijk hebben wij en zo ook ik vaak een heel andere kijk op baggerland en de wereld m.n. door een geweldige ervaring. Dat niet alleen. ik heb zo’n beetje in alle continenten gewoond en door de vele talen vergeet je wel eens een zins opbouw of gewoon een foute spelling. Ik reageer vaak a la improvist , schrijf snel neer wat ik ervan vind en kan het ook niet laten er vaak de draak mee te steken. In min vorige leven ook als kapitein op de koopvaardij gevaren en dan word de vocabulaire vooral verrijkt zo ook de verplcihte gang bij HM Marine Korps Mariniers waar je het nodige leert aan baggerlandse taal die je nergens tegenkomt.

    Hetgeen ik beaam is wat ik de laatste 20 jaar roep dat we door de pooiers m.n. de illuminatie van de wereld staande worden geneukt. Zoals ik hierboven schrijf, heb ik een dusdanig karakter , vandaar het Korps Mariniers, dat NOOIT opgeeft en niet aflatend hun ongedierte te bestrijden en zo nodig als het menens wordt de strot af te snijden. Ik bestrijd het ongedierte met eigen wapens, strooi zand in de raderen en saboteer waar ik kan. Dat kan menig onrendabele beamen maar och het zijn allemaal kakkerlakken die je met de hak van je schoen moet doodtrappen.
    Maar ff wat anders , lees dit soort artikelen graag en ben het vaak volkomen eens.

    Werden we echt beter van de euro?

    De vraag in hoeverre we echt beter werden van de euro is vaker gesteld, en het antwoord daarop was in macro-economische termen al niet bemoedigend. Maar naar inkomensklasse verdeeld is het beeld nog een stuk negatiever.

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/08/werden-we-echt-beter-van-de-euro?utm_source=Dagelijkse+Standaard+List&utm_campaign=57d24e939f-nb&utm_medium=email

    Geplaatst op augustus 19th, 2012 at 17:37

  7. joepiedepoepie Schreef:

    @datverzinjeniet. Ik denk dat meer en meer mensen gaan beseffen hoe de vork in de steel zit mbt de Centrale Banken. Voordat het Internet er was wist waarschijnlijk NIEMAND dat de Centrale Banken in het bezit zijn van een groep Private Bankiers, simpelweg omdat de MSM hier NOOIT over berichtte (en trouwens tegenwoordig nog niet over bericht). Hetzelfd gold (en geldt) trouwens voor het onderwijs, ja zelfs op de universiteiten leren de studenten slechts het Keynesiaanse economische model, zoals ik ook geleerd heb.
    Het Keynesiaanse model is niks meer en minder dan een verheerlijking en lofzang op het huidige financieel economische stelsel, en met name op de Centrale Banken als spil in het monetaire betalingsverkeer en beheer van valutas. Maar het gaat veel verder. Zoals jij weet wordt in het Keynesiaanse model de overheid gezien als de belangrijkste aanjager van de economie, bij economische neergang moeten volgens Keynes. de Centrale Banken geld uit het niets creeeren en dit aan overheden geven zodat de overheid middels het verzinnen van (meestal nutteloze) geld in de economie kan pompen en mensen aan het werk kan helpen.

    Centrale Banken creeren geld uit het niets, en dit geld uit het niets komt niet ten goede aan 99,99% van de bevolking maar slechts aan een piepklein groepje familieleden, vrienden en supporters van de machtselite, terwijl de gewone bevolking er elke keer armer en armer mee weg komt, dit is nu al pakweg 100 jaar gaande en is na het opgeven van de goudstandaarden in een stroomversnelling gekomen.

    Door deze geldcreatie en de onvermijdelijke booms die hierdoor ontstaan en ontstonden gevolgd door busts is nu de hele westerse economie tot de nek toe in de schulden. De Bric landen gaan nu ook die kant op. Het is zo erg dat er zonder massieve devaluatie en inflatie niks meer aan te doen is. De nabije toekomst ziet er dan ook slecht uit.

    Geplaatst op augustus 19th, 2012 at 18:57

  8. Nogalwiedes Schreef:

    Tenzij wij iedereen ‘doordesemen’ met de vragen. Van wie komt dat geld, van wie is die centrale bank. Gewoon ieder deze kennis zelf laten inzien is ons grootste wapen!

    De grootste leugen is dat ze (t/m de Bis & Fed toe) het altijd ‘ergens’ vandaan hebben. Mooi niet. Het inkloppen van weer een serie 0000.0000 op een computer van Fed of Bis volstaat. Meer niet. En wij allemaal maar ‘zorgen’ dat het terugbetaald wordt! Je reinste slavernij. Ik besprak het al in 2009 met een hoogleraar en hij die toch hersens MOET hebben. Helaas, hij kon mijn conclusie niet delen. Die financiële markten hè? Daar komt het dan vandaan. Witgewassen sprookjes!

    Dichter bij huis is de waarde van Fortis bepaald door…. je raadt het al, een adviseur uit de Brusselse kring van Fortis zelf!!! En Wouter Bos stapt er helemaal in. De dichtstbij zijnd verantwoordelijke hoge ambtenaar Jan Kees de Jager (!) heeft Wout te laat ingelicht dat de prijs te hoog was. Dit verzwijgen heeft de verkopende partij 2,5 miljard € opgeleverd. Terugdraaien wat teveel is betaald? Nee hoor. Too big to fail? Too big for jail!

    Geplaatst op augustus 19th, 2012 at 20:42

  9. Bram Schreef:

    Mr. Check, ik ben hetzelfde laken een pak. Hoef er niets aan toe tevoegen dan dat ik af en toe mijn Nederlands terug lees en zeg: He?

    Alleen wij zouden ons moeten verenigen en gezamelijk de aanval moeten inzetten. Ik zeg hier vaak, laten we George Patton opgraven en de eerste tank starten want dat dit alleen met revolutie kan veranderen is wel heel duidelijk. Praten helpt niet, harde aktie wel.

    Ben benieuwd wanneer iemand opstaat om dit aan te paken.

    101st and 82nd Airborne terug roepen en alle banken plus wall street laten bezetten. Bewegen is neerschieten.

    Helaas het is een mooie droom van mij ben bang dat het “voorlopig” nog niet gebeurt.

    Geplaatst op augustus 20th, 2012 at 04:28

  10. check Schreef:

    Hi Bram,

    Patton mocht niet verder doorstoten naar het oosten en we hebben de resultaten kunnen ervaren en erger de volkeren in midden en oost Europa zijn nog eens> 50 jaar lang bezet geweest dankzij dictaturen. Wie er achter zat laat zich raden , een kind kan zien dat tientallen jaren aan zgn koude oorlog zoveel kapitalen is verdiend en wie er wijzer zijn geworden. Nu weer een andere “vijand “gecreëerd en zo stapt de domme massa er weer elke keer in. Vraag het de volkeren in Z.Amerika en zo ook de volkeren in Azië wie ze het meest haten en hoeveel landgenoten en familie ze zijn kwijtgeraakt !!!!!!!!!!!!!!!

    Geplaatst op augustus 20th, 2012 at 08:56

  11. Henk Schreef:

    @ Check en Bram

    de geschiedenis heeft volgens mijn vage herinnering aangetoond dat een groot man als Patton uiteindelijk door politieke malversaties geëlimineerd werd ???? Is hij niet op onopgeklaarde wijze tijdens een “auto ongeluk”om het leven gekomen ?? Overigens ook in NL schijnt dat gebeurd te zijn Maarten van Traa ? ? en nog een iemand wiens naam mij op dit momnent niet te binnen wil schieten.
    Voor de rest ben ik het helemaal met jullie eens.

    Groet

    Henk / Paris

    Geplaatst op augustus 20th, 2012 at 11:00

  12. wolfy Schreef:

    Wel, ik zou niet weten wie echt een groot man of vrouw voor de wereld is of was geweest.
    De wereld en de mensen zijn eigenlijk nog precies hetzelfde.
    Alleen zijn er nu veel te veel en dat is zeer schadelijk voor het ecologies systeem.
    Er zijn goede mensen, alleen hebben of zullen zij nooit de macht krijgen.
    Alleen de rijken hebben macht omdat U het hen geeft doormiddel van een betaalmiddel wat geld heet.

    Gegroet.

    Geplaatst op augustus 20th, 2012 at 12:03

  13. Bram Schreef:

    Henk and Check, Patton was eigenlijk degene die in aanmerking kwam om D Day te leiden. Dat werd verwacht door de Duitsers. Hij werd in de buurt van Dover geplaatst en moest naar thee parties toe wat hij haatte. Eisenhower, ooit een ondergeschikte van Patton en gered door Patton van ontslag voor de oorlog, werd opperhoofd omdat men bang was dat Frankrijk en Engeland oorlog aan elkaar zouden verklaren voordat de oorlog met Duitsland over was. Zowel Patton als Rommel zeiden: als wij dit moeten doen is de oorlog in drie weken over. Ik geloof dat, nee, ik ben daar van overtuigd. Hetwas Patton die de 101 moest ontzetten in de Ardennen, hij rfeed zo hard naar Duitsland dat hij wederom werd gestopt en ja, toen hebben de drie heren de buit vantevoren maar verdeelt. Het verhaal is inderdaad dat Patton door een ongelukkige val zijn ruggegraat had gebroken. Ik persoonlijk geloof er niet. Hijw as een last post die de Nazi weer hoge functies gaf met als reden: die wetenw at ze doen. Er zijn echter nooit harde bewijzen opgedoken maar daar is wel naar gezocht. Ik ben lid van de Amnerikaanse Patton society en er heerst verdeeldheid over dit gebeuren. Meesten twijfelen. Pattons familie heeft altijd officieel volgehouden dat het een dom ongeluk was en geen opzet. Gebaseerd op de persoon heb ik er nog steeds een hard hoofd in dat hij ongelukkig is gevallen. Wel gevallen maar daarna geholpen. Amerika heeft er geen problemen mee zijn eigen mensen op te ruimen. Zionistische akties??

    Nog even iets, ik heb voor een Dokter Dauer gewerkt in Beverly Hills. Het enige wat deze man miste was zijn SS uniform. Hij was een rocket scientist die zijn Nazi mentaliteit niet had verloren. De Amerikanen hebben naar mijn mening alle waardevolle Nazi’s met spoed naar Amerika gevlogen en alle opruimbare Nazi’s op de show in Neurenberg gezet om het volk zoet te houden.

    Geplaatst op augustus 21st, 2012 at 05:39

  14. check Schreef:

    Tja wie de geschiedenis kent weet wat er allemaal wordt bekokstoofd. De slag bij Arnhem was het werk van Bernie ondanks dat men beweert dat hij heeft gewaarschuwd dat daar een ss pantser divisie lag, De Yankees en Russen hebben beiden Duitse geleerden ongemoeid gelaten en mee naar hun land genomen om van hun kennis te profiteren. trouwens veel zijn de dans ontsprongen en zijn met mede weten van de geallieerden door ook weer een Bernie nog al liefst met de KLM naar Z.Amerika gevlucht. ach die Bernie von Lippe Biesterfeld was een schavuit werd er later geroepen een rokken jager en daarmee basta niet verder graven. Zo ook waar de familie het Nederalndse goud heeft gestald , want NOOIT meer terug gezien. Zo ook de vlm Bataafse oliemaatschappij in Indonesie die later werd genationaliseerd door Soekarno en nu Pertermina heet. Feiten bewijzen dat er een
    ‘mega som aan vergoeding door de Indo’s is betaald, je mag 3x raden in wiens zakken dat is terecht gekomen bij de nep Oranjes nergens anders. Maar wel nu weer ouwehoeren over de zgn oorlog misdadigers die nb door Wilhelmina zlef naar Indonesië werden gestuurd om met keiharde hand de kolonie even terug te veroveren. Het is weer Jan Doedel die als crimineel wordt neergezet net zoals Wij destijds in Nw. Guinea werden verraden door het vullis in de Haag en die nep Oranjes.
    Maar herhaal evfen wat ik eerder schreef, de Russen hebben > 22 miljoen burgers en militairen verloren in WO2 en daar rept men niet over zo ook niet in de vervalste geschiedenis boeken op de scholen.
    Wie hebben zich rijk gestolen en wie zijn er wijzer geworden ? Kijk eens goed om je heen. Is Shell in Pernis ooit gebombardeerd door Britten of Duitsers ? Heeft men de paleizen van de nep Oranjes opgeblazen ? Zijn de NLse bunkerbouwers in het gevang terecht gekomen. Nee ze zitten er allemaal nog en erger ze stelen nog net of erger als toen !

    Geplaatst op augustus 21st, 2012 at 09:32

  15. Bram Schreef:

    @check. Mijn moeder was vlak na de oorlog bij de Politieke Recherche. Zij vertelde mij dat alle Rijke bunkerbouwers (Zwolsman o.a.) en rijke colaborateurs werden ontzien en de kleine NSB’er van straat werd gehaald. Mijn grootvader, die echt in het verzet zat, zei op zijn sterfbed toen hij mij in uniform zag als dienstplichtige, Bram vecht nooit voor je vaderland het spuugt op je als het over is. Hij kon dat weten. Hij heeft de oorkonde die hij van Wilhelmina kreeg verscheurd en helaas met mij amper een woord gerept over de Tweede Wereld Oorlog.

    Maar operatie Market Garden was de fout van de slechtste generaal (maarschalk) in het geallieerde leger. Montgomery. Op Sicilie had hij al bewezen dat het om zijn glorie ging en niet de overwinning met zorgvuldig kijken hoeveel mensen hij zou verliezen. In Afrika kon hij niete tegen Rommel op totdat de Engelsen de code braken en alle aanvoer voor Rommel torpedeerde en Rommel bovendien geelzucht kreeg. Operatie Market Garden zou van deze arrogante narcicistische generaal, die nooit meer had moeten zijn dan soldaat 1, een held maken a la Napoleon. Deze landing was een bewijs dat zoals altijd, de soldaat mag sneuvelen ter meerdere glorie van zijn superieuren. Rommel en Patton waren beiden uitzonderingen. Hun strategie was altijd gebaseerd op hoe snel een target veroverd kon worden met een minimum aan verliezen.

    De Schavuit van Oranje heeft echt gewaarschuwd de landingen niet door te laten gaan, hetgeen door Montgomery werd weggewuived als: daar is dat opera prinsje weer, wat weet hij. De rest is history as they say.

    Geplaatst op augustus 21st, 2012 at 15:41

  16. Bram Schreef:

    en als algemene opmerking, ik naam aan dat de meeste lezers van deze site weten hoe Piet Hein Admiraal is geworden.

    Toen was er al aan de hand wat nu nog steeds wordt voortgezet in 2012 en het schijnt dat de mens dommer is dan ooit en 90% geen idee heeft wat er aan de hand is. De wereld van Zombies. We zullen wat meemaken als de electriciteit uitvalt, wat gaat gebeuren, let maar op!

    Let speciaal op Amerika en de teaparty/Republicans. 360 miljoen mensen, een paar miljoen die het door hebben voor de rest is het hier 1 groot Staphorst. Daarom hebben de slimme (lees Israel) het hier voor het zeggen.

    Sure, we gaan naar Mars, wel even bijtanken als we langs de maan vliegen! Maar ik zag zondag twee auto’s waar mensen in woonden op een parkeer terrein. Dat schijnt geen probleem te zijn voor de Freedom and Liberty loving God fearing sukkels!

    Geplaatst op augustus 21st, 2012 at 15:49

© Geen Nieuws 2007 - 2013. Alle rechten voorbehouden.